Źiber
ku hîro hewa źi doh pićekî germiktir bu, kêfa min pê hat.
Min hîro kesekî din źi lîsteya xwa derxist.
Mêro bi zmanê erebên bê namus nivîsek weśandî bu.
Ya raśt źi berî du roźan źî min derxistî bu.
Lê kekê me dîsan daxwaziya hevaltiyê kir.
Min źî bi hoya/śerta ku careke din tiśtekî hilo neke, peźirand.
Lo babam di ser ra hîn śevek źî derbaz nebu, dîsan lotika bi zmanê erebên heram lii serê min yê belengazok ket dînime îmanime.
Tabî min hîcar mesele drêź nekir u got, «bibore xalo, êdî mesele heta hetayê bi dawî bu, bimîne di nav xwaśiya zmanê erebên qewad da qurban.».
Ez hêć fam nakim, ka źiber ći kurd źibo zmanê kal u bavên xwa ewqas lii ber xwa nadin?
Źibo ku bikarin bi zmanê tirk, ereb u farsan fortan b’avêźin, tam hezar u yek teqleyan tavêźin.
Lê heman tiśtî źibo kurdî ti carî nakin.
Mesele ti carî di serê kurdan ra derbaz nebuye u nabe ku tirk, ereb u farsan meźburî zmanê xwa bikin.
Źixwa di nav axaftinên kurdan da meriv têdigêźe ku xwa wekî tirk, ereb u fars dihesibînin.
Ćima ev bê bextî digel kurdan hilo kur u fireh e, tenê xwadê dizane.
Ez dibêźim diźminên «zmanê kurdî» hemî înformasiyonên ku meriv bi zmanekî hîn dibe, wan digire u di mêźiyê xwa da tomar dike, pirr baś di mêziyên me kurdan da daćikandinne.
Helbet ev zmanê ku êdî di mêźiyê meriv da buye «pergala mêźiyê meriv ya bingehîn», di mêźiyê meriv da ligorî xwa girêdankên sînîrî dihafirîne u dibe desthilatdarê mêźiyê wî kesî.
Bi radî/taybetî źî desthilatdariya bi vî hawî ya di zaroktiyê da śopên pirr kur ćêdike u êdî heta dawiya źiyana mirov źî źê filitîn ne pêkan e.
Ćima kurd gava mesele têt ser zmanê tirk, ereb u farsan bivêt-nevêt dibêźin «zman unîversel» e?
Ez dibêźim kurd bi xwa źî baś dizanin ku bunne qurbanên tecawîzciyên xwa, lê vê yekê nikarin bi heśkereyî qebul bikin, loma!
Tevî ku pirr baś dizanin źî sîstema ku ew li hemberî wê dikin qîźźewîźź, di mêźî u ruhê wan da desthilatdar e, bixwazin źî ti śensa wan nî ye ku bibin tiśtekî din.
Loma źî ha ha lii teoriyên qehpik digerrin źibo ku rewśa xwa ya bê namus u «kiryarên sîstema xwa ya tecawîzcî» (yanî sîstema tirk, ereb u farsan) pîr u pak nîśan bidin.
Ćima tirk, fars u ereb gava mesele tê ser zmanê kurdî «unîverseliya zmên» źi bîr dikin?
Źixwa tiśtekî weha tun e, loma!
Yanî camêran hefsera kertiyê lii hustiyê me xistinne, loma!
*
Bêguman weha ye źî.
Lê ćima partiya me u ya xalê me Silêman alaya Kurdistan’ê roźekê źî negirtiye destê xwa u xwadîtî lê nekiriye?!
De tu him xwadîtiyê lii alaya Kurdistan’ê neke u him źî gotinên źi beźna te mezintir bike babam.
Heger di vê Newroz’ê da źî alaya Kurdistan’ê neyê hildan, hindî em ê bibin diźminên hevdu yên bê tifing u hov, źi min gotin.
Bila kes paśê nebêźe, «haya me źê tune bu lo, waweylêêê».
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen