Ev ćend roź in ku hewa bi têra xwa germ e. Li dor pileya dehan terre u têt.
Karê min hîro sê seet wergerr bunn.
Ê welle wekî din tiśtekî balkêś ćênebu.
Tabî min vê hêvarê dîsan sporta xwa źî kir. Êêê, malum e, li ba googlîstinê dîsan fawuleke bê bav lii min kirinn.
Hey laneeet! :D
Ha ev e ez hîro źî beśa śîroveyên min yên xalê Oxtey didim.
Bi serê hezretî Zerdeśt bibe ku, hindî hun u kêfa we anam babam.
Oxtey:
«kekê minê xoşewîst giranbuha , nirxbilind, hêja hwd.. nizanim çawa bilêvbikim peyvan saz bikim li te pêşkeşbikim..lê pê baş bawerim ku ji sedî sed ji gotara te têgihişt.. kifş û diyar e ku te wan peyvan bi dilsozî ve ravekirye rêxistiye.. lê serî heya binî bi raman û fikrên hestewarî ve têr û tijî ye.. ku dibe niha ji min baştir bizanibî ku ne di hêla zanînên fenî ne jî a civakî de cîhê helwesta bi hestewarî tune ye... çi qas jî dil pê bişewite hin rastînên mirov li civakê an li zanînê ve hev nayê..
parastina ziman, çand, hebûn, gel, al, ol .. hwd her tim bi dijbertî va nayê li darxistin.. çawa vebêjim; wek mînak bo li xwedî derketina nirxa spî , pêwîst nîn e ku mirov li nirxên reş dijminî bike..
mixabin te peyvekê qirêj wek rik(nefret) aniye ziman û hin raman û ponîjîna xwe ser avakirye û bawerim dimeşînî..
tênagihim ji bo çi û ji ber çi ''rik''..
îro gelê kurd xwedî çend kêşayên bingehîn e.. lê tu ji wan pirsgirêkan ango kêşayan pêwendiya bi gelên tirk ereb û faris NÎN e!
ez bi xwe tirkan an jî ereban wek dijmina xwe diyarnakim û nasnakim.. gelên cîhanê hemû brayê hev in ..
rast î çewtiyek heye li holê lê ew jî ji seba desthilatan û xwedî textan e!..pirsgirêka kurd îro li turkî seba akp û serdara wî Kerdogan e.. ji sûncên kerdogan nikarim tu kesî bersiyar bibînim.. ne tirk ne ereb ne jî faris..
îro çavkaniya her kêşayên kurdan ji dewletan e..
wek tu dizanî bikarhanîna mefhûma ''cahş'' li welat çi qas zahf e..ku tu di heman zimanê de jî sipahî ve dizanî ku ji sedî not û neha wan cahşan jî kurd in..
niha çi bû? dijmina kurdan kurd derket gorî vêderxistinêra ramana te..
niha nîvê malbata min ê mezin heta nîvê aşîra min piştevanî li akp yê dike.. ma niha nîvê malbata min ap û xalên min dijmina welat û zimanê min in.?
kaka bro wele divê her kes ne bes tu serî hinek biponije bala xwe bide ê.. hay ji xwe û zimanê xwe hebe pey nirxên xwe yên netewî bibe..
pey BERJEWENDIYEN kesayetî(şehsî) neçe! di nav civatê xwe wek endamekê civatê bihesîne..pey sûdmendiya civatê be!..
îro li kurdistan birdozekî wek tu binavdikî û hezkarê wî bûye bi awayên nayê meşandin û derfet jî wê tu deman bo vê nebe..kekê îro tu sûda dijminatî lê dana li gelekî din a kurdan tuneye.. li kurdistan ne bes em dijîn herwiha me ,tirk ereb faris hwd gelên din jî li nik me ango li ba me jiyana xwe didomînin..ku ji serî dîrokê vir va jî zahfê wan li wir bûn..
îro heke em jî wek serdar û rêveberên wan zextî li gelekî bikin zimanê yekî qedexebikin wan a ji xaka wan derxinim zilm bimeşînin; wê çî cudahî li navbera me pêk be?
DIVÊ CUDAHIYEKÊ ME JI ÊN DIN HEBE..!
gorî min jî divê ev jî nirxdana li mafên mirovahî be!..
binêr kêfa xwe kaka ez jî bi rastî va ji bikarhanîna zimanên biyana zêde heznakim ..lê mixabin carna ji mebestên bêderfet neçarê axivîna vê zimanê dimînim.. çi bikim jiyan e..carna tehl carna şêrîn.. wek çerxekî ye cara li hêla erenî carna jî giş nakokî li hêla nerenî ve vedigere..
çi jî be jiyan e.. û em gelê kurd jê encamê mirin jî hebe hezdikin...
ligel silav û rêzên min ên kurdewarî..şev baş».
Ez:
«Xalê Oxtey, canim cîgerim, ez źi xalê xwa ra serboriyeke xwa bibêźim.
Źi berî ćend salan bu, min źibo kurdekî ku panzdeh salan di girtîgeha Amed'ê da mayî bu u śkenceyên dema salên 1980an dîtî bu, li klînîkê wergerr dikir.
Roźekê vî hevalî li klînîkê digel terapîsta xwa ya xatun eynen weha got:
„Di bîst saliya xwa da meriv dixwaze CÎHANê biguherîne, di ćil saliya xwa da dixwaze (kesên) DERUDORa xwa biguherîne, lê di pêncî saliya xwa da źî dixwaze tenê XWA biguherîne. Aniha źî ez bi ya dawiyê ra miźul im.“
Helbet digel terapîsta wî ez źî li hemberî vê tecrubeya źiyana wî śaśo-maśo mayî bum.
Źi piśtî bîst yan źî sî salan tu dê yekcar xwa di nav raśtiya jiyanê da bibînî. U tu yê di nav raśtiya ku tu tê da yî, pirr bihêśî. Lê bii śun da ćerixandina demê ewê ne mumkun bibe źibo te.
Bawer bike tu yê źi xwa „nefret“ bikî.
Źibo ku canê min nekeve nav xezeba źiyanê, ez źi berê da bala wî dikiśînim ser vê yekê.
Divêt ti peyveke kurdan ya xwaś źibo diźminên xwa tune bibe.
Bi peyvên ku em źibo diźminên mîlletê xwa bi kar tînin, wan tarîf dikin u xeternakî u bêzirariya wan dipîvin.
Her peyva ku em bi kar tînin, di serê me da normên mantîqî ćêdike.
Yanî gava ez źi diźminê xwa ra „bra, dost, heval“ dibêźim, źi piśtî demekê źî ez wî wekî „bra, dost, heval“ dibînim.
Yanî ez xwa bi xwa xwa u raśtiya heeyî diguherînim u xwa pê dixapînim.
Ev raśtiyeke herî bingehîn ya psîkoloźiya însên e.
Bêguman ev raśteraśt manîpulasiyonên dewleta tirkan e ku hemî partî u siyasetmedarên me bunne qurbana wê.
Her weha divêt meriv kesên ku źi eśîreta te bunne alîgirê diźmin u diźminê xwa tevlihev neke.
Ev du miźarên cihê ne.
Ći dibe bila bibe, dawiya dawîn ew źî kurd in. Hîro nebe źî sibeh ewê bi vê yekê bihesin. Ew pê nehesin źî, ewê neviyên wan pê bihesin.
Helbet gelek sedemên vê yekê hee ne.
Bibore yaw, min dîsan drêź kir.
Hindî ez tiśtekî nabêźim, ćavbeleko.
Te ći xwastiye, wî źî bike.
Lê źi bîr neke, „pîvana min ya her tiśtî zmanê kurdî ye“.
Źi ćavkên xalê xwa pać dikim ellawekîl :D».
Oytey:
«serserê min apo.. ez jî tême destê te.
bi nasîna te jî gelek kêfxweş bûm.. bi ellawekîl :))».
Ez:
«Ez źî ćavreśo, ez źî :D».
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen